
Hvorfor skal min kommune vælge Børnebasen?
En unik platform der sikrer den bedste hjælp til børn, unge og familier
Børnebasen er en søge- og vidensplatform til fagpersoner, som arbejder med udsatte børn, unge og familier. Vi tilbyder et fagligt værktøj, som effektiviserer og letter arbejdsgange samt opkvalificerer det socialfaglige arbejde. Vi sørger nemlig for, at skabe vidensdeling og kvalitetssikring på området.
Børnebasen er den første platform i Danmark, der organiserer ALLE typer af sociale tilbud til børn, unge og familier på tværs af sektorerne - både den frivillige, private og kommunale m.fl. Medarbejderen får det fulde overblik over lokale og landsdækkende tilbud til børn og unge i alderen 0-23 år samt familierettede tilbud.
Børnebasen kan anvendes af alle fagpersoner, der arbejder med børn, unge og familier. Dermed understøttes den tidlige indsats og det tværfaglige arbejde.
Min Kommune - En særlig løsning til kommuner i Danmark
"Min kommune" er en særlig løsning, når hele kommunen ønsker at benytte Børnebasen som et fælles socialfagligt værktøj. Med "Min Kommune" får I en skræddersyet platform der understøtter vidensdeling på tværs af kommunen. Børnebasen sørger for en nem og hurtig implementering, så kommunens medarbejdere let kan komme i gang.
Hvad får I med "Min Kommune"
En søgeplatform med alle typer af hjælp til børn, unge og familier i Danmark
Børnebasen er en brugervenlig søgeplatform, som giver opdaterede informationer om sociale tilbud i hele Danmark - vi har lige nu over 1000 tilbud, og der kommer hele tiden flere til. Børnebasen sikrer høj kvalitet af alle tilbud gennem screeningsprocedurer og kvalitetsstempler. Udover søgeplatformen findes der diverse socialfaglige værktøjer på Børnebasen herunder metode- og lovoverblik samt "Viden på tværs".
Én platform til alle medarbejdere
Med Børnebasen får i én platform til hele kommunen, som kan bruges af alle fagpersoner på tværs af alle afdelinger. På den måde understøttes det tværfaglige samarbejde og vidensdeling.
En skræddersyet platform
I får en platform, som kan tilpasses, så den bedst muligt understøtter arbejdet i netop jeres kommune.
Følgende funktioner kan tilpasses:
-
Hvilken type tilbud, som kommunens medarbejdere kan se
-
Visuel tilpasning af loginsiden bl.a. med kommunens logo
-
Metodeoverblik: Har I metoder, som er specifikke for jeres kommune, kan de blive en del af jeres metodeoverblik
-
Viden på tværs: Har I viden, som I ønsker at alle medarbejdere kan få adgang til, kan det blive en del af "Viden på tværs"
Organisering af interne tilbud
Kommunens interne tilbud kan blive lagt op på Børnebasen, så jeres medarbejdere kun skal kigge efter tilbud ét sted. Børnebasen hjælper med organiseringen af de interne tilbud.
Vi sikrer et bredt udvalg af lokale tilbud
På Børnebasen findes der i forvejen tilbud over hele landet, men vi gør en ekstra indsats for at opsøge og gøre lokale tilbud i jeres nærområde opmærksomme på Børnebasen. Dermed får jeres medarbejdere et overblik over både lokale og landsdækkende tilbud.
Kick-off
Kom godt fra start! Vi tilbyder at afholde et kickoff-møde enten fysisk eller online, hvor vi viser en demo af Børnebasen og holder et oplæg om brugen af platformen. Medarbejderne kommer dermed i gang med at bruge Børnebasen med det samme. I vælger selv, hvor mange kick-off møder I ønsker.
Kom-godt-i-gang-materiale til alle medarbejdere
Der afsendes kom-godt-i-gang-materiale til alle medarbejdere direkte fra Børnebasen.
Gratis webinar
Der afholdes webinar hver måned, hvor medarbejdere bliver sat ind i, hvordan de bruger Børnebasens funktioner. Alle medarbejdere i en afdeling kan tilmelde sig det månedlige webinar gratis efter behov. Se mere her
Fuld support
Vi har fuld support i hverdagen, hvor jeres medarbejdere kan ringe eller maile til os, hvis de oplever problemer eller har brug for hjælp. Børnebasen kan kontaktes i hverdagen mellem kl. 9-13 på tfl. 42570744 eller på info@boernebasen.dk
Nem implementering - I er i gang med det samme
Ligeså snart I har underskrevet "Min kommune"-aftalen er I i gang!
Børnebasen er nemt og intuitivt at bruge og kræver ingen teknisk implementering.
Single Sign-On
Der er mulighed for Single Sign-On, hvilket betyder at alle medarbejderne i kommunen, kan logge automatisk ind på Børnebasen med deres kommune-login.
Opfølgning på samarbejdet og jeres behov
Hver 3. måned følger vi op på, om jeres behov har ændret sig, og om I har brug for justeringer til jeres løsning.
Aktivitetsrapporter
Hver 3. måned får I en rapport, der viser medarbejdernes aktivitet på Børnebasen.
Priser
Prisen på "Min Kommune" udregnes ud fra antal indbyggere i kommunen.
Prisen er 2,5 kr. pr. indbygger pr. år.
"Min Kommune" betales halvårligt.
Priseksempel
Kommune X har 40.000 indbyggere.
"Min Kommune" koster dermed 2,5 kr x 10.000 = 100.000 kr. om året. Dette svarer til 8.333 kr. om måneden.
Kontakt Pernille for at høre mere om"Min Kommune"
Ønsker du at bestille "Min Kommune" eller få en præsentation af løsningen? Kontakt Pernille for at høre mere
Telefon
+45 42 57 07 44
Følg os
